cerita aku

eh, lama dah tak menulis kat sini kn?
biasa la, praktikal da bermula. masa nak menaip pun dah tkde. balik kerja, sampai rumah hmpir pukul 8.
sampai2 je kena basuh baju, gosk baju utk keesokan hari. kalau ad masa pun, hnya sempat menjenguk facebook. hehe.
praktikal saya? sangat2 penat dan sgt2 stress. mungkin semua nya baru bg saya, jd saya rasa sedikit tertekan. mungkin lama2 nant, saya akan ok. harap2 nya begitula.
kerja di bahagian tax, kerja amat menimbun tidak selesai kerja pertama, kerja kedua dan ketiga sudah smpai. semua perlu dilakukan dengan berhati2 dan pantas. salah sedikit akan effect semua figure dan kiraan. salah sikit, jumlah tax yang akan dikenakan kepada client akan lari. tanggung jawab amat besar kerana setiap masa yg di habiskan bermakna duit yg dibayar client.
mungkin memikir kan itu saya sedikit tertekan.
kos sara hidup juga amat tinggi. tu la.. padan muka diri sendiri jugak. semangat sangat nak merasa duduk di tempat orang. tapi tk pe la.. semua ni cabaran. kn?
sekarang ada di rumah. baru lah ada masa nak menaip. lepas ni pun nak kena siapkan report yang tergendala. haisyh.
tp, ada berita baik yang saya terima minggu ni. alhamdulilah, setelah 4tahun menanti, akhirnya, penantian sy berbaloi. merasa juga anugerah dekan. alhamdulilah sgt2. azam untuk tahun ini akhir nya tercapai di penghujung tahun. seronok dapat banggakan kan abah dan mama. abah la yang paling seronok krn kedua2 anak dara dia dapat anugerah dekan. adik saya sprt biasa, snagat hebat. cgpa dia pun da mencapai 3.5. saya ni je masih terkial2. insya allah, masih ada lagi satu sem utk sy berusaha. harap2 saya akan berjaya la grad dengan ijazah kelas pertama. amin.
haha. puas membebel. macam balas dendam je gaya nya kn? okey la. saya berhenti. hehe. insya allah, ada masa terluang, saya menaip kembali ok...
take care semua. =)

Comments

Miss Yaty said…
tahniah sayang!!
iloveusomuch! ;)
AinQaseh said…
tahniah.. dpt gak deanlist.. ain xpenah merase.. ;p

take care k.. dok kl lain sikit.. pape nk mntak tlg ain ade.. ain akn tlg y trmampu.. :)
tiqah said…
yaty: tahniah utk awk jugak... =)) love u too!!

ain: thanks.. insyallah, akn ada rezeki tu.. =)

insya allah. ada mslh, ika akn bgtau.

Popular posts from this blog

deep inside