emosi

ye, sekarang adalah waktu PMS saya. tapi emosi saya bukan di sebab kan PMS semata. emosi ni dah lama disimpan cuma sekarang makin membuak2 sebab semua nya nampak depan mata. dan PMS yang membantu menambahkan rasa emosi...  saya jarang emosi sebab apa yang jadi kt diri sendiri. emosi saya akan menjadi2 bila kawan2 saya di ganggu. saya selalu cakap, saya tak kisah saya sakit, tapi jangan sesekali buat kawan2 saya sakit. itu pantang. pantang yg jgn sesekali dilanggar. 

untuk awak perempuan, jangan letak maruah awak di tapak kaki. awak la antara orng yg memalukan kami kaum wanita. tolong la sedar si lelaki tu dah berpunya. jgn di ganggu hubungan yg dah sememang nya banyak cabaran tu. dan tolong jgn bagi alasan sekadar kawan. saya perempuan dan kebanyakkn kawan lelaki saya juga adalah kepunyaan orang. apa yang awak buat tu memang dah menjangkau limit seorang kawan. 

untuk awak lelaki, tolong jadi lelaki yang tetap pendirian.buat keputusan dan pilih. jangan jadi tamak. pernah dengar pepatah orang tamak selalu rugi? jangan sampai apa yg awak kejar tak dapat, apa yg di tangan berciciran. jika ini tidak melibat kan kawan saya, sebesar kuman pun saya tak kisah. tapi bila dah melibatkn hati kawan saya, saya juga jadi emosi... sila la belajar dari pengalaman lampau.

untuk awak kawan, saya diam, tak bermakna saya tak sayang. cuma tak reti nak meluah kan. saya diam, bukan bermakna saya tak tau, cuma tak reti nak memulakan. saya sayang awk... saya nak awak tanya hati awak betul2 whether awak boleh bertahan atau tak... kalau boleh, terus kan la. tapi kalau tak, baik lah awak tarik diri. tapi ni semua terpulang kat awak... fikir la semasak2 nya.. cuma sbgi kawan, saya tak sanggup tgk awak terus di sakiti.

Comments

Popular posts from this blog

more than a year

tagged from cik miera farhana...