puasa

tadi pengumuman puasa. rasa nya ini kali pertama dalam seumur hidup tidak dapat menonton pengumuman tarikh puasa. nak buat mcm mana, tanggungjawab bersama adik pelajar pada ketika itu. so, sabtu ini akan mula berpuasa. pertama kali bekerja semasa bulan puasa. hati sedikit risau. tahu kekuatan diri. tetapi harap nya low blood pressure tidak akan menjadi penghalang diri untuk menunaikan ibadah puasa sambil melaksanakan tanggungjawab sebagai tenaga pengajar. berharap sangat adik-adik pelajar tidak akan terlalu hyper pada bulan puasa ni.

rasa macam baru semalam mengharung puasa tahun lepas di seri iskandar. kalau puasa tahun ni puasa pertama ketika bekerja, puasa tahun lepas adalah puasa pertama yang dapat merehatkan diri sepuas2 nya. dan juga puasa pertama di tempat baru. eh, puasa tahun ni adalah puasa pertama yang berjauhan dengan keluarga. nasib baik hari pertama berpuasa akan bersama dengan keluarga. kalau tidak, boleh banjir jengka di buat nya.

harap2, untuk ramadhan kali ni, diri ini dapat lah menunaikan ibdah puasa dengan sempurna, dan dapat la menambahkan ibadah2 yang lain. bukan senang nak berjumpa dengan bulan ramadhan ni, setahun sekali sahaja. insya allah, akan cuba memperbaiki diri untuk menjadi insan yang lebih baik sempena bulan ramadhan ini.

perlu tidur sekarang. esok pagi akan memulakan perjalanan, harap semua nya selamat pergi dan balik insya allah. untuk pembaca blog ini, selamat berpuasa dan selamat mengejar malam lailatul qadar. assalamualaikum. :)

Comments

Popular posts from this blog

deep inside