mungkin bukan rezeki.

hati mana yang tak sedih kalau rezeki yang diharap2 kan tidak menjadi milik sendiri, yang menjadikan keadaan lebih buruk, rezeki itu memihak kepada kawan sendiri.dari tadi cuba memujuk hati sendiri. memujuk supaya menerima dengan tabah apa jua tulisan Allah swt. air mata hampir menitis, tetapi memikir kan kawan yang sedang bergembira, di tahan air mata dari keluar.

alhamdullilah, selepas sesi konsultansi bersama ika, hati lebih mudah menerima. masih ada rasa terkesan, cuma tidak seteruk ketika mendapat khabar berita tadi. Allah tau ape yang terbaik buat hamba Nya. mungkin bukan rezeki di situ. ada hikmah di balik setiap kejadian. insya allah.

untuk ika, thanks... kau memang penguat semangat aku. aku akn pegang semua nasihat2 kau.

untuk hati, tabah la... insya allah, rezeki ku di tempat lain.


Comments

tiqah said…
Tpm tu... Mcm tak dapat je.
Dzulaikha said…
ala small matter je. haha

sedar x, bile kite dok cari each other nak cerita masalah, at the same time kite punya positivity boost gile babi nye. pastu terasa betul mode ustazah melimpah. haha
tiqah said…
ika: kn? Kdng2 mcm ape yg aku nasihat kt ko, aku tak penah buat pun. Tapi bila aku advice ko, mula la terfikir, eh kenapa aku tak buat bnda yg sama... Mcm automatik kita akn muhasabah diri kita jugak....
Miss Yaty said…
sabar eh yang. insyaAllah Allah nak bg rezeki yg lebih baik dari tu. :)

sume jadi muslimah bila tang beri nasihat. hehehe

Popular posts from this blog

more than a year

tagged from cik miera farhana...